Dziewczyna we mgle

KTO?

Donato Carrisi urodził się w 1973 roku we włoskiej miejscowości Martina Franca. Obecnie mieszka w Rzymie. Ukończył studia prawnicze, w ramach których skupił się na kryminalistyce i behawioryzmie. W tamtym okresie założył Grupę Teatralną Vivarte, w której spełniał się jako autor sztuk i musicali. Związany z telewizją jako scenarzysta takich seriali jak Casa Famiglia, Il Croupier Nero, Falene, Nassirya i Squadra Antimafia. Pierwszą powieść Donato Carrisi wydał w 2009 roku i był to duży sukces ze względu na ilość sprzedanych egzemplarzy oraz przekładów (na ponad 20 języków). W swojej powieściowej bibliografii ma następujące książki: „Zaklinacz”, „Trybunał dusz”, „Łowca cieni”.

Z KIM?

reżyseria: Donato Carrisi
scenariusz: Donato Carrisi
muzyka: Vito Lo Re
gatunek: kryminał
zdjęcia: Federico Masiero
obsada: Toni Servillo, Lorenzo Richelmy, Alessio Boni, Galatea Ranzi

CO?

Oparty na motywach bestsellerowej powieści pod tym samym tytułem film Dziewczyna we mgle to w pewien sposób, znakomity filmowy kryminał, którego podstawą jest dzieło literackie. W filmie pojawia się także pytanie o rolę mediów i ich wpływu na społeczeństwo. „W tej chwili na każdej popełnionej zbrodni można zrobić świetny interes. Oczywiście mam tu na myśli także media, a przede wszystkim telewizję, która ma ogromny wpływ na społeczeństwo i wręcz kreuje rzeczywistość. Wystarczy, że stacja telewizyjna wyśle na miejsce zbrodni dwie osoby: dziennikarza i operatora kamery, tanim kosztem da się stworzyć całe godziny nagrań, które wykorzysta się w coraz to nowych programach i newsach poświęconych dramatycznym wydarzeniom. Relacje reporterskie w kolejnych mrożących krew w żyłach odcinkach przyciągną uwagę widzów w większym stopniu niż serial kryminalny, którego nakręcenie kosztowałoby setki tysięcy euro, pochłonęło czas i zaangażowało olbrzymią ekipę. Jakiś czas temu opisywałem dla „Corriere della Sera” przypadek zniknięcia młodej dziewczyny w małym miasteczku na prowincji. Jako jeden z wielu dziennikarzy pojechałem tam, by sprawdzić, co się naprawdę stało. Zanim okazało się, że zaginiona została zamordowana przez członka własnej rodziny, sprawą żyły media. W tym małym miasteczku było tylko jedno miejsce, gdzie przyjezdni mogli coś zjeść. To była mała pizzeria, właściwie na skraju bankructwa, bo turyści od dawna omijali tę miejscowość szerokim łukiem. Dzięki nam, dziennikarzom, to podupadłe miejsce znów zaczęło prosperować, a właściciel zaczął nawet myśleć o otwarciu restauracji z prawdziwego zdarzenia. To dość przerażające, ale tragedia, która nie mogła wydarzyć się w gorszym momencie, paradoksalnie sprawiła, że ten człowiek zyskał niepowtarzalną szansę na rozkręcenie dobrze prosperującego biznesu. Każdy może zyskać na tragedii innych, a nawet całkiem nieźle się dorobić. Jeśli chodzi o media, to oczywiście nie samo śledztwo jest przedmiotem ich zainteresowania, a sprawca. On staje w świetle reflektorów, nawet, jeśli jeszcze nie wiadomo, kim jest. To zbrodniarz jest najbardziej interesujący – nie ukrywajmy, że także dla mnie jako pisarza. To dzięki łotrom historia toczy się do przodu. W powieści prowadzący śledztwo nie ma łatwo, musi walczyć o swoje – o uwagę autora i czytelników, bo to przestępca definiuje opowieść. Mój przyjaciel Jeffrey Deaver, amerykański autor kryminałów, dał mi kiedyś radę: „Zabij tak wielu dobrych ludzi, ilu tylko chcesz. Ale nigdy, pod żadnym pozorem, nie uśmiercaj czarnego charakteru”. Moi przestępcy mają zapewnione maksimum komfortu.”


Musisz być zalogowany by oglądać.

Zaloguj się


Wersja:

Długość filmu: 128 m
Obraz: 2.35:1, HD
Dźwięk: Stereo, Oryginalny
Napisy: polskie



 

©2019 cinema pm

Log in with your credentials

Forgot your details?